SuperSkin Helmet | Casco SuperSkin

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With over 80% of fatal motorcycle accidents due to head trauma, rotational head injury is currently seen as the greatest cause of brain damage or death for motorcyclists.Developed by a British medic and engineered by product development experts, Industrial Design Consultancy Ltd. (IDC), the new helmet, aptly named SuperSkin, tackles this directly using a special new technology that mimics nature’s own simple design – skull and skin.

Vastly superior in design compared to standard helmets, stringent tests show that the SuperSkin product design reduces rotational impact by an unprecedented 50% and the subsequent possibility of brain damage by 67.5%.

Traditionally, motorcycle helmets have been rigid in design, explained Stephen Knowles, Managing director of IDC. “We needed to introduce a dynamic element of movement to dramatically reduce the rotational impact. On impact, the outer membrane is able to stretch and slide over the main helmet shell to prevent these dangerous rotational forces being transmitted to the head and brain.” He sees applications for cyclists and riding helmets as well.  More at Lazer Helmets.

Con un 80% de accidentes fatales en motocicleta  a través de trauma craneal, al rotar la cabeza lastimándose es actualmente la mayor causa de daño cerebral o muerte  de motociclistas. Desarrollado por expertos en diseño de productos médicos e ingenieriles, Industrial Design Consultancy Ltd. (IDC), el nuevo casco nombrado SuperSkin, ayuda a minimizar este problema directamente utilizando una tecnología especial que imita el siempre diseño de la naturaleza – esqueleto y piel.

Muy superior en diseño comparado con los cascos estándar, pruebas estrictas muestran que el diseño del SuperSkin reduce el impacto rotacional de al menos un 50% y la subsecuente posibilidad de daño cerebral de hasta un 67.5%.

“Tradicionalmente los cascos de motocicleta  han sido de un diseño rígido en su estructura” explica Stephen Knowles director de IDC. “Necesitábamos introducir un elemento dinámico en movimiento que dramáticamente redujera el impacto rotacional. En un impacto, la membrana exterior está expuesta a deslizarse y estirarse a través de la concha del casco para prevenir las peligrosas fuerzas rotacionales que se trasmiten a la cabeza y al cerebro”. El visualiza aplicaciones para ciclistas y cascos de carreras. Ver más en Lazer Helmets.

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